Flowscapes VD på Redeyes investerarmöte om nya Ericssonavtalet: "It's a game changer"

Flowscapes och Crowdsofts VD Peter Reigo talade till investerare på Redeyes Investor After Work-event den 22 maj om bolagens sammanslagning, det nya partneravtalet med Ericsson samt målsättningarna för de kommande åren.

Därefter bjöd Peter upp Ericssons Global Head of Smart & Sustainable Cities Jo Arne Lindstad på scen för att berätta mer om det nya femårsavtalet som innebär att Flowscapes lösning ska börja säljas under Ericssons "Smart Building"-koncept.

Se filmen där Jo Arne bland annat berättar om Gartners analys av marknaden för automatisering av kommersiella byggnader där endast IoT-intäkterna uppskattas till 190 miljarder dollar år 2025.

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22