Flowscapes vinner upphandling med stor kommun i Sverige

En av Sveriges största kommuner väljer Flowscapes marknadsledande lösning för smarta kontor. Lösningen skall stötta kommunen i deras nya hybrida arbetssätt och omfattar rumsbokning, arbetsplatsbokning och analysverktyg för kontorets nyttjande. Ordervärdet första året är 1,650,000 SEK (160,000 Euro) och därefter 580,000 SEK (56,000 Euro) årligen.

Ännu en svensk kommun väljer Flowscapes space management lösning för sitt kontor. Flowscape vann upphandlingen baserat på bästa betygen för funktionalitet, kopplat till det hybrida arbetssättet, säkerhet och pris. Även vårt lättanvända användarinterface och förmågan att leverera en helhetslösning med både hårdvara, mjukvara och support, tillsammans med partners, gjorde att vi vann upphandlingen. Viktiga funktioner var boknings av konferensrum, rumsbokningspaneler och bokning av arbetsplatser med hjälp av USB desk sensorer” ” säger Peter Löfgren, Försäljningsansvarig, Norden på Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

Kunden har efterfrågat en integrerad lösning för bokning av rum och arbetsplatser, där man även kan mäta och följa upp hur kontoret används. Slutanvändaren kan enkelt hitta sina kollegor och planera var de skall sitta på kontoret, utifrån sina kollegor och projektmedlemmar.

Kunden är en av Sveriges 10 största kommuner och upphandlingen avser ett av kommunens kontor.

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com