Förändring i Flowscapes styrelse

Magnus Åkerberg, som valdes in i Flowscapes styrelse vid senaste årsstämman (2020-06-30), måste tyvärr avgå från styrelsen då han fått ett uppdrag att utveckla digitalisering av fastigheter inom EU.

Magnus Åkerberg har precis accepterat ett prestigeuppdrag för ”The European PropTech Association – PropTech House”. Uppdraget innebär att han skall vara med och driva digitaliseringen av fastigheter inom EU. Tyvärr är detta uppdrag inte förenligt med styrelseuppdrag i något Proptech-bolag och Magnus avgår därmed ur Flowscapes styrelse.

Magnus kommer dock på konsultbasis kvarstå som rådgivare åt Flowscapes styrelse och ledningsgrupp.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Tjernberg
Styrelseordförande Flowscape Technology AB
Mobil: +46 (0) 70 582 1304
Mail: henrik.tjernberg@msab.com

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22