FÖRTYDLIGANDE Flowscape – under sammangående med Crowdsoft – offentliggör pilotinstallation hos global koncern inom verkstadsindustrin

Flowscape har tecknat avtal om pilotinstallation hos global koncern inom verkstadsindustrin

Flowscape, under sammangående med Crowdsoft, har tecknat ett avtal avseende pilotinstallation. Faller testet väl ut är intentionen att teckna globalt ramavtal.

I gårdagens pressmeddelande angavs att, om den avtalade pilotinstallationen faller väl ut, väntas efterföljande ytterligare installation till sommaren. Det korrekta värdet av denna efterföljande affär bedöms preliminärt till 3-5 MSEK. I pressmeddelandet från igår uppgavs felaktigt värdet 3-55 MSEK.

Crowdsoft                                                                                                                      Flowscape

VD Anders Jönsson                                                                                                          VD Peter Reigo

Tel: +46 70 765 66 21                                                                                                      Tel: +46 70 942 46 87

Email: anders.jonsson@crowdsoft.com                                                                           Email: peter.reigo@flowscape.se

Kort om Crowdsoft Technology AB

Crowdsoft levererar en helt ny typ av kommunikationssystem för operativt trygghets- och säkerhetsarbete som möjliggör stora vinster för en rad olika typer av företag och organisationer. Systemen är utformade med användarvänliga applikationer för smartphones och en central serverlösning för koordinering av stora informationsflöden. Affärsmodellen bygger på abonnemang, vilket innebär små initiala investeringar för kunder och återkommande intäkter för Crowdsoft. Aktien är listad på AktieTorget med kortnamn CROWD.

För mer information, besök www.crowdsoft.com

Kort om Flowscape AB

Flowscape är ”the modern office Flowmakers”. Genom att erbjuda toppmodern IoT-baserad teknolo1gi, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor.

Flowscape har en stark kundbas med över 60 kunder varav 15 multinationella bolag såsom Telia, Ericsson och Kinnarps. Globala partners inkluderar Fujitsu, Ricoh och Cisco. Med kontor i Stockholm, Malmö och London, växer teamet bestående av 30 Flowmakers kontinuerligt.