Hur kan mobilen göra kontorslivet effektivare och roligare?

Flowmaker och positioneringsexperten James Tidd ger en guidad tur av Flowscapes senaste app vars målsättning är att minska friktion och förstärka samarbete och välmående bland anställda.

I appen får du tillgång till flertalet funktioner, bland annat Colleague finder, Space finder, Equipment finder och Housekeeper. De gör det möjligt att enkelt och snabbt till exempel boka mötesrum och rapportera trasig kontorsutrustning. Eller hitta kollegor och kommunicera med dem.

Appen ger de anställda mer tid att fokusera på sina arbetsuppgifter, och ökar det totala kontorsflödet och samarbetet kollegor emellan.

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22