Multinationellt bolag väljer Flowscape efter lyckad pilot

Flowscape har vunnit en affär med ett stort multinationellt bolag efter ett lyckat pilotprojekt. Ordern avser bolagets kontor i Nederländerna och omfattar hela Flowscapes Smart Office-utbud med ett värde på ca 1,1 miljon SEK.

Kunden är ett globalt ledande bolag inom sitt industrisegment med kontor i 140 länder. Under 2018 utvärderade kunden ett antal olika leverantörer inom det digitala Smart Office-segmentet innan man bestämde sig för att prova Flowscape under en sex månader lång pilot. Slutresultat blev lyckat och utrullningen i Nederländerna ses som ett möjligt första steg mot ytterligare Flowscape-installationer hos samma kund.

”På Flowscape levererar vi ett ledande Smart Office-system, med fokus på smarta arbetsplatser, smartphone-appar och ett space management-verktyg som ger kunden möjlighet att optimera sina kontorsytor. Denna installation är ytterligare ett bevis på Flowscapes konkurrenskraft utanför den nordiska marknaden för stora kunder med höga förväntningar och krav” säger Anders Malmström, sälj- och marknadschef på Flowscape.

Denna information är sådan information som Flowscape AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 februari 2019.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Sälj- och Marknadschef, Flowscape