​Spännande nyheter i oktober-releasen av Flowscape-systemet

Vi är stolta över att kunna presentera oktober-releasen av Flowscape-systemet: introduktion av zoner, personliga anpassningar av skrivbord, integration av Google och ett antal andra funktioner som minskar kontorsfriktionen för tusentals anställda.

In i zonen

Ett aktivitetsbaserat kontor delas vanligtvis in i zoner för olika behov. En zon för koncentration, en öppen yta för samarbete och så vidare. Ofta vet vi vilken zon som vi skulle vilja sitta i under en dag beroende på humör och typ av arbetsuppgifter. Därför presenterar vi en zon-indelning som är synlig i the Flowmap, som också visar antalet lediga skrivbord och tillgängliga mötesrum där och gör det extremt enkelt att boka rätt. Dessutom, när du söker efter en kollega är det nu möjligt att direkt se vilken zon (vilket humör) han eller hon är i. Har de en "Tala inte med mig-dag" eller en "kom hit och samarbeta-dag"?

Att hedra personliga preferenser vid skrivbordet

PC-person eller Mac-galning? Sitta ner eller stå upp? Enkel skärm eller två eller kanske tre så att allt arbete får plats? Vi har alla olika behov och önskemål för vår arbetsstation, och kanske ändras det med aktuella uppgifter. Vi bestämde oss därför för att utvidga filtreringsförmågan i Desk finder. Nu är det bara att ange vilka önskemål man har. De skrivbord som uppfyller kraven visas sedan i sökresultatet och i the Flowmap.

Flowscape + Google = kärlek

Nu vill vi bjuda in alla företag som använder Googles email- och kalenderfunktion att ansluta sig till Flowscapes kamp för att reducera kontorsfriktion. Integrationen med Google gör det möjligt för användarna att boka mötesrum i kalendern, vilket omedelbart resulterar i att rummet visas som upptaget på Rumspanelen utanför det aktuella rummet och i the Flowmap.

Genom att integrera Google Analythics har vi skapat ett kraftfullt verktyg för att bedöma hur systemet används. Vilka typer av enheter använder medarbetare för att interagera med systemet, vilka funktioner är mest populära, vad söker man efter? Denna aggregerade information är extremt värdefull när vi arbetar med förändringar för att utöka systemets positiva effekter för varje kund.

Flowmanager blir ännu smartare

Den statistiska instrumentpanelen har utrustats med en ny funktionalitet som ger driftsstatus för varje rumspanel, billboard och till och med varje individuell sensor. Det ger en snabb överblick över alla enheter och om det någonstans skulle uppstår driftsstörningar, är det lätt att upptäcka och kan omedelbart hanteras.