Stor svensk myndighet väljer Flowscape

En stor svensk myndighet har tecknat ett avtal för installation av Flowscapes system. Det är Flowscapes hittills näst största affär inom offentlig sektor med ett ordervärde på ca 2,2 miljoner SEK över två år. Affären genomförs i samarbete med IT-partnern Atea.

Den svenska myndigheten har kontor över hela landet och sitter aktivitetsbaserat. Installation av Flowscape-systemet ska ske på ett relativt nyöppnat kontor och berör över 1000 anställda.

Myndigheten köper ett stort produktpaket från Flowscape som inkluderar bland annat mobilapp och sensorer till en ca 16 000 kvm stor yta. Avtalet sträcker sig över två år, med möjlighet att förlänga ytterligare två år till, och innefattar ett av myndighetens kontor, med möjlighet att utöka lösningen till andra liknande kontor. Ordervärdet är på 1,6 MSEK första året och därefter 0,6 MSEK årligen. Affären genomförs tillsammans med Flowscapes IT-partner Atea.

”Vi är mycket stolta över att Flowscape-systemet nu har kommit in hos ytterligare en Svensk myndighet. Folk pratar ofta om skillnaderna mellan det privata och det offentliga – vi väljer att fokusera på människan som jobbar på kontoren och ur det avseendet finns inga skillnader. Denna beställning är ett enormt kvitto på Flowscape-systemets styrka” säger Peter Reigo, VD Flowscape.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Reigo
VD, Flowscape