Stort nordamerikanskt företag expanderar med Flowscape

En nordamerikansk kund fortsätter att expandera sin Flowscape-installation med fem nya kontor i Nordamerika. Flowscape är ett kritiskt verktyg för kunden att analysera sina kontors nyttjande och  hybrida arbetssätt. Ordervärdet första året är 290,000 SEK och därefter 80,000 SEK årligen återkommande

”Vi är väldigt glada över det goda samarbetet vi har tillsammans med kunden. De använder Flowscape på 140 kontor i 18 länder och det är ett strategiskt verktyg för att analysera nyttjandegraden på sina kontor och att optimera sitt kontorsbestånd. Att förstå hur man kan optimera sina kontorsytor för det hybrida arbetssättet är extra viktigt just nu. Hur nya arbetssätt införs i olika länder beror även på lokala skillnader vilket Flowscape kan hantera på ett effektivt sätt. Vår Flowplanner har också blivit ett viktigt verktyg för personalen att planera sina dagar på kontoret. Vi fortsätter att utveckla produkten tillsammans med kunden för att uppfylla fler av deras behov.” säger Magnus Arildsson, VD Flowscape Inc. i Nordamerika.

Läs mer på vår hemsida.

De nya installationerna är i Burnaby och Toronto i Kanada samt San Bernadino, Huston och Oakland i USA och de omfattar Flowscapes lösningar för rumspaneler, rumsbokning, bokning av arbetsplatser, sensorer i mötesrum, smarta USB-sensorer för arbetsplatser samt analysportal.

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com