Stort svenskt industribolag väljer Flowscape

Ett av Sveriges största industribolag har valt att förlänga och utöka sin Flowscapelösning för sitt huvudkontor. Ordervärdet första året uppgår till 105.000 SEK och därefter 90.000 årligen. Affären görs tillsammans med Flowscapes partner Fujitsu

”Vi är glada att Flowscape har fått förtroendet att hjälpa kunden i att skapa en säker återgång till kontoret i samband med Covid-19. Den här installationen på kundens huvudkontor ger oss goda möjligheter till en framtida utökning på fler av kundens kontor globalt. Vi ser även att många företag är intresserade av Covid-anpassade lösningar för en säkrare återgång till sina kontor under våren.” säger Peter Löfgren, Säljansvarig Norden på Flowscape.

Kunden använder sedan tidigare Flowscapes rumsbokningslösning men väljer nu att utöka med hantering och bokning av arbetsplatserna. Flowscape lösning gör att kunden kan säkerställa att antalet anställd inte överstiger ett visst antal på kontoret samtidigt som avståndet mellan bokade arbetsplatserna är säkert. Sensorer för att mäta närvaro kommer även ge utökad information om hur kontoret faktiskt nyttjas, vilket är kritiskt för att kunna optimera ytorna. Lösningen innehåller Flowscapes rumspanel-, rumsboknings-, platsboknings- och statistiklösning med sensorer, kioskskärmar och mobilappar.

Affären genomförs med Flowscapes partner Fujitsu, som är en av världens största IT-infrastruktur-leverantörer.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Sälj- och Marknadschef, Flowscape