USA öppnar upp och Flowscape vinner flera affärer

USA börjar nu öppna upp samhället efter pandemin och Flowscape har de senaste veckorna vunnit flera amerikanska affärer. Kunderna söker främst en smart lösning som stödjer dem i övergången till det nya hybrida arbetssättet. Det sammanlagda ordervärdet första året för dessa affärer är 53,200 USD (517,000 SEK) och därefter 19,800 USD (192,000 SEK) årligen återkommande SaaS intäkter.

”Pandemin verkar nu lida mot sitt slut och vi ser tydliga tecken på att amerikanska företag börjar öppna sina kontor och ställer om till det nya hybrida arbetssättet. Kunderna säger att deras medarbetarna kommer fortsätta arbeta två till tre dagar i veckan hemifrån. För att få detta att fungera söker de lösningar där de anställda kan planera sin närvaro på kontoret, boka sina arbetsplatser samt analys av hur kontoret används. För detta har Flowscape den starkaste lösningen på den amerikanska marknaden. Förra året gjorde vi ett stort antal demos för potentiella kunder, en femtedel av dem tog beslut om lösning och vi vann över hälften av dessa. Anledningen till att de andra inte fattade beslut var främst att kontoren inte öppnades under hela 2021. Nu ser vi att många av dessa potentiella kunder kommer tillbaka och är redo att fatta ett beslut. Detta gör mig hoppfull till att vi kommer se en ketchupeffekt de kommande månaderna.” säger Magnus Arildsson, ansvarig Nordamerika, Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

Dessa ordrar är för installationer i San Fransisco, Portland, Irvine, San Diego och New York.