VD-intervju, en ögonblicksbild om Flowscape

Flowscapes lösningar fungerar bra för att möte efterfrågan av nya tjänster när kontor öppnas upp i samband med Covid-19. Möjlighet att skapa säkra avstånd mellan arbetsplatserna och samtidigt säkerställa att smitta inte sprids via tangentbord blir viktigt.

”I dessa tider tar besluten längre tid men vi ser en ökad efterfrågan från kunderna gällande funktioner för arbetsplatsen. En arbetsplats skall kunna bokas av en person under en längre tid och platser blockeras för att säkerställa avstånd mellan medarbetarna, det är funktioner vi kan leverera redan idag. Det är en utmaning för kontoren att skapa bra förutsättningar när de anställda återkommer till kontoren. Vi tror mycket på att visualisera om en plats är säker att använda och att avstånden hålls mellan platserna, något vi löser med Flowscapes Desk Management lösning” säger Peter Reigo, VD och grundare av Flowscape i denna intervju från Analysguiden

Se hela intervjun här: https://www.youtube.com/watch?v=oFxNtlVMM8Y&feature=youtu.be

Email: peter.reigo@flowscape.se

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22