Fluicell bjuder in till digital bolagspresentation och Q&A

Fluicell AB (publ) ("Fluicell" eller ”Bolaget”) bjuder härmed in till bolagspresentation och Q&A. Presentationen kommer att hållas digitalt på måndag den 22 januari kl. 12:30.

I samband med den pågående företrädesemissionen kommer Fluicell att hålla en bolagspresentation för att ge en uppdatering om verksamheten och potentiella milstolpar. Bolagspresentationen kommer att följas av en Q&A.

Registrering för presentationen kan göras genom följande länk: https://us02web.zoom.us/webinar/register/3517053380107/WN_HcDqqocKQreCzULm-rvulQ

Du är välkommen att skicka in frågor i förväg till info@fluicell.com.

Carolina Trkulja, VD
carolina@fluicell.com

Fluicell är ett Göteborgsbaserat bolag som har kommersialiserat en teknik för att bearbeta och studera enskilda celler inom framför allt läkemedelsutveckling. Med utgångspunkt i Fluicells teknik för att konstruera biologiska vävnader med ultrahög detaljrikedom bedriver Fluicell utveckling av vävnadsbaserade terapier och screeningmodeller. Bolagets utvecklingsarbete är i huvudsak inriktat mot vävnadsbaserade terapier för behandling av typ 1-diabetes samt hjärtvävnadsmodeller för läkemedelsscreening. Fluicells befintliga produkter är vävnadsproduktionsplattformen Nexocyte som bygger på Biopixlar® och Biopixlar® AER, Bolagets tekniker för högupplöst bioprinting i både 2D och 3D. Fluicells produktportfölj innehåller även forskningsinstrumenten BioPen®, Dynaflow® Resolve och Biozone 6® som ger forskare möjlighet att studera, bearbeta och mäta läkemedelseffekter i enskilda celler på en unik detaljnivå. Mer information finns på www.fluicell.com. Fluicells Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB (www.skgm.se).