Fluicell har mottagit order gällande BioPen från Max Delbrück Centret för Molekylär Medicin.

Fluicell AB (publ.) (Fluicell”) meddelar härmed att bolaget, genom distributören NPI Electronics GmbH (”NPI”) mottagit en order för BioPen® System från Max Delbrück Centret för Molekylär Medicin (”MDC Berlin”), ett av världens främsta forskningsinstitut inom biomedicin. Ordern är betydelsefull och stärker Fluicells varumärke ytterligare på den europeiska biotechmarknaden. Ordervärdet uppgår till 14000 EUR.

VD Victoire Viannay kommenterar:

”Vi är glada och stolta över den nya ordern via vår distributör NPI. MDC är ett av världens ledande biomedicinska forskningsinstitut och ordern innebär de etableras som en stark referenskund inom vårt nätverk. Vi ser fram emot den nytta som BioPen® kommer att kunna tillföra forskningen hos MDC.”

MDC har beställt ett komplett BioPen® Prime System som beräknas installeras hos kunden under januari 2020.  BioPen® är en plattformslösning som gör det möjligt för forskare att specifikt utsätta enskilda celler, delar av celler och vävnader för mycket små mängder av läkemedel. Serien består av BioPen® PRIME och BioPen® FLEX, som är utformade för att passa de två vanligaste typerna av mikroskop i laboratorieforskning. Bägge produkterna är skräddarsydda för att möjliggöra kostnadseffektiv läkemedelsutveckling och medicinsk forskning.

Victoire Viannay, VD, +46 (0) 763 07 03 27, victoire@fluicell.com

Om oss

Fluicell är ett Göteborgsbaserat bolag som har kommersialiserat en produktportfölj för att bearbeta och studera enskilda celler inom framför allt läkemedelsutveckling. Fluicells befintliga produkter är forskningsinstrumenten BioPen® och Dynaflow® Resolve som redan idag ger forskare möjlighet att studera, bearbeta och mäta läkemedelseffekter i enskilda celler på en unik detaljnivå. Som en vidareutveckling av den befintliga produktportföljen har Fluicell utvecklat en unik högupplöst teknologi för bioprinting i både 2D och 3D under namnet Biopixlar®. Med detta system kan komplexa vävnadsliknande strukturer skapas där positionering av enskilda celler kan kontrolleras. Mer information finns på www.fluicell.com. Fluicells Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Mangold Fondkommission AB som kan nås på +46 (0)8-50301550 alternativt via ca@mangold.se.