Fluicell har mottagit order gällande BioPen från Max Delbrück Centret för Molekylär Medicin.

Fluicell AB (publ.) (Fluicell”) meddelar härmed att bolaget, genom distributören NPI Electronics GmbH (”NPI”) mottagit en order för BioPen® System från Max Delbrück Centret för Molekylär Medicin (”MDC Berlin”), ett av världens främsta forskningsinstitut inom biomedicin. Ordern är betydelsefull och stärker Fluicells varumärke ytterligare på den europeiska biotechmarknaden. Ordervärdet uppgår till 14000 EUR.

”Vi är glada och stolta över den nya ordern via vår distributör NPI. MDC är ett av världens ledande biomedicinska forskningsinstitut och ordern innebär de etableras som en stark referenskund inom vårt nätverk. Vi ser fram emot den nytta som BioPen® kommer att kunna tillföra forskningen hos MDC.”

MDC har beställt ett komplett BioPen® Prime System som beräknas installeras hos kunden under januari 2020.  BioPen® är en plattformslösning som gör det möjligt för forskare att specifikt utsätta enskilda celler, delar av celler och vävnader för mycket små mängder av läkemedel. Serien består av BioPen® PRIME och BioPen® FLEX, som är utformade för att passa de två vanligaste typerna av mikroskop i laboratorieforskning. Bägge produkterna är skräddarsydda för att möjliggöra kostnadseffektiv läkemedelsutveckling och medicinsk forskning.

Victoire Viannay, VD, +46 (0) 763 07 03 27, victoire@fluicell.com