Personer i styrelse och ledning har tecknat units i företrädesemissionen

Personer i Fluicell AB:s (”Fluicell” eller ”Bolaget”) styrelse och ledning har, utöver sina teckningsåtaganden om cirka 205 TSEK, tecknat units med stöd av uniträtter i Bolagets nyligen avslutade företrädesemission motsvarande totalt cirka 218 TSEK, till ett totalbelopp om cirka 423 TSEK.

”Fluicell är i ett mycket spännande skede i sin utveckling, med både existerande produkter som tagits emot väl på marknaden och ett utvecklingsarbete som visar att vi fortsätter att ligga i forskningens framkant. Därför känns det självklart för oss att själva investera i bolaget”, säger Fluicells styrelseordförande Stefan Tilk.

Fluicell genomförde i oktober 2022 en företrädesemission av units och erhöll i samband med företrädesemissionen teckningsåtaganden om cirka 205 TSEK från medlemmar av Bolagets styrelse och ledning. Utöver lämnade teckningsåtaganden har styrelsemedlemmar och ledande befattningshavare även tecknat units med stöd av uniträtter i företrädesemissionen, motsvarande totalt cirka 218 TSEK. Teckningsperioden i företrädesemissionen avslutades den 24 oktober 2022.

För ytterligare information om företrädesemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Corporate Finance AB

Telefon: +46 40 615 14 10

E-post: info@sedermera.se

www.sedermera.se

För mer information om Fluicell, vänligen kontakta:

Mats Jonasson, CFO

Telefon: +46 (0) 768 70 63 88

E-post:mats@fluicell.com

Victoire Viannay, VD

Telefon: +46 (0) 763 07 03 27

E-post: victoire@fluicell.com