Flygbussarna sänker priset till Skavsta och Västerås

Report this content

I dag sänker Flygbussarna priset på resor mellan Stockholm och Skavsta samt Stockholm och Västerås. Nu kommer en tur- och returbiljett att kosta 199 kronor jämfört med det tidigare priset om 249 kronor, det motsvarar en sänkning med över 20 procent. Sänkningen är framförallt en följd av ökad konkurrens på sträckorna, men i det bredare perspektivet också en del av företagets offensiva satsning.

– Vi är vana vid konkurrens. En ny konkurrent tillsammans med den rådande lågkonjunkturen ökar prisets betydelse för resenärens val av transport till flyget. Vi ser som vanligt möjligheterna och väljer att satsa brett på att bli mer konkurrenskraftiga, säger Mikael Bergkvist, vd på Flygbussarna.

– Vi strävar kontinuerligt efter att förbättra för våra kunder genom enklare biljettlösningar som e-biljetter, sms-biljetter och nya biljettautomater. Ökad service på terminaler och flygplatser och en ny webbplats är andra exempel på hur vi förenklar för kunden, säger Eva Tiséus, marknadschef på Flygbussarna. För att kunna erbjuda en prisvärd produkt jobbar Flygbussarna hela tiden med effektivisering av verksamheten. Ett exempel är att färddatorer som avläser bränsleförbrukningen har installerats på bussarna och förarna har utbildats i hur man kör bränslesnålt.

– Vi arbetar hela tiden med att minimera vår miljöpåverkan, till exempel genom att köra på biobränsle och utbilda våra förare i bränslesnål körning. Det kommer både oss och miljön till del. Och nu även våra kunder genom att vi kan sänka våra priser, säger Mikael Bergkvist.

För mer information kontakta: Eva Tiséus, Marknadschef Flygbussarna, 070-313 29 02, eva.tiseus@flygbussarna.se Mikael Bergkvist, vd Flygbussarna, 0730-98 90 89, mikael.bergkvist@flygbussarna.se