Billigaste sista minuten-biljetterna till utlandssemestern

Idag lanseras flygresor.se en helt ny sista minuten-tjänst. Tillsammans med KTH-studenter har de knäckt koden för att hitta de billigaste sista minuten-biljetterna lagom till sommarsemestern.

Flygbiljetter blir generellt dyrare ju närmare avresan de köps men på Flygresor.se kan du idag via en ny unik funktion hitta billiga sista minuten-biljetter. Baseras på en studie av KTH-studenterna Stina Karlsson och Isa Janér samt miljarder loggade biljettpriser kan flygresor.se se var merparten av priserna ligger. Därifrån hittar de genom en nyskapad algoritm det fåtal sista-minuten-resor som avviker och har lägre pris än normalt. Sista minuten på Flygresor.se visar bara de resor som faktiskt har riktiga sista minuten-priser.

- Tack vare Stinas och Idas arbete fick vi idéen att bygga en funktion kring det här. Vi hade aldrig upptäckt att de här billiga sista minuten-biljetterna ens fanns tidigare. Detta är den första tjänsten i sitt slag som lyckas hitta och lyfta ut de här sista minuten-priserna som normalt egentligen inte finns, säger Kristoffer Rengfors, marknadschef på flygresor.se.

Den nya sista-minuten-tjänsten
: https://www.flygresor.se/sista-minuten

Kristoffer Rengfors, flygresor.se

kristoffer@flygresor.se

Stina Karlson
stinaka@kth.se

Ida Janér

ijaner@kth.se

Om flygresor.se
Flygresor.se är Sveriges största prisjämförelsesajt för flygresor och är en del av Etraveli AB (publ). Varje år görs över 60 miljoner sökningar efter flygresor på Flygresor.se.

Om Kungliga Tekniska Högskolan
Sveriges största tekniska universitet. KTH i Stockholm svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område – från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, arbetsvetenskap och miljöteknik. Ett stort antal nationella och lokala kompetenscentra är förlagda till KTH.

Taggar: