FLYGRESOR.SE LANSERAS I TYSKLAND – BLIR ÜBERFLIEGER.DE

Sveriges största och populäraste sökmotor för flygresor lanseras nu med stor tvkampanj i Tyskland. Jingeln ”Flyg flyg flyg - flygresor.se” blir nu ”Flieg flieg flieg flieg mit Überflieger.de".

Idag den 15 oktober lanseras Überflieger.se, en systersajt till den svenska succén Flygresor.se. Flygresor.se och Überflieger.de drivs av den svenska resekoncernen Etraveli. Flygresor.se finns sedan tidigare i Norge som Flyreiser.no och i Danmark som Flyreser.dk. I och med lanseringen av Übeberflieger.de finns den populära metasöktjänsten nu i fyra länder.

Vi väljer att lansera i Tyskland eftersom vi ser det som en perfekt målgrupp. Det är ett stort land med många invånare, som reser oerhört mycket. Vi tror att den enkla och framgångsrika prisjämförelsetjänst som vi lyckats med i Sverige är precis vad som behövs på den tyska marknaden”, säger Mattias Nyman, VD på Flygresor.se och Überflieger.de.

Tidigare i veckan tillkännagavs det även att Etraveli har nya ägare, tyska ProSiebenSat.1, som är ett av de största oberoende mediebolagen i Europa, vilket kommer ge många möjligheter för marknadsföring i Tyskland.

Med en stark marknadsföringspartner som ProSiebenSat1 har vi nu en unik möjlighet att slå oss in på den stora och intressanta tyska marknaden”, säger Kristoffer Rengfors, marknadschef för Flygresor.se.

Flygresor.se har blivit känd som en populär tjänst med ett starkt och personligt varumärke i Sverige. På den svenska marknaden för så kallade metasöktjänster inom flyg, d.v.s. söktjänster som samlar och söker av alla återförsäljare av flygresor, är Flygresor.se överlägset största. Nu får även tyska flygresenärer tillgång till samma enkla och funktionella tjänst som blivit så populär och ledande i Skandinavien.

Vi är nu tydliga marknadsledare i Sverige. Då vill vi ta det enkla manér som visat sig så framgångsrikt i Sverige till den tyska marknaden. I det ingår både själva sajten och även marknadsföringskonceptet”, säger Mattias Nyman, VD på Flygresor.se.

Precis som Flygresor.se får givetvis Überflieger.de en egen sång. Den första reklamfilmen är gjord på temat flygplansmusikal och avspeglar den enkelhet och effektivitet som erbjuds via Überflieger.de. Reklamfilmen börjar bland annat sändas i tre stora tyska teve-kanaler: Sat.1, ProSieben och Kabel eins.

Se reklamfilmen här: https://youtu.be/1HKEFgXGDOA

Hemsida & Sociala medier
www.überflieger.de

Etraveli (publ) är Nordens ledande e-handelsbolag inom resor online med ett brett erbjudande inom flyg, boende och andra reserelaterade tjänster. Företaget är verksamt i 40 länder med varumärken såsom Supersaver/Supersavertravel, Gotogate, Travelstart samt metasöktjänsten Flygresor.se. Etraveli är en av de fem största flygcentrerade online-aktörerna i Europa och förmedlade under 2014 flygresor och andra reserelaterade tjänster för ca 8,5 MDR SEK, med en nettoomsättning om ca 640 MSEK. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala. I Januari 2014 tog Etraveli över Sveriges ledande tjänst för prisjämförelser inom flygresor, Flygresor.se via ägarbolaget Svenska Resenätverket AB. 2015 utsågs Flygresor.se till Sveriges bästa tjänst i en oberoende undersökning av tidningen Expressens Allt om resor. Varje år görs över 60 miljoner flygsökningar via sajten bara i Sverige. Tjänsten finns även i Danmark som Flyrejser.dk och i Norge som Flyreiser.no. Den 15 oktober 2015 lanseras metasöktjänsten i Tyskland under varumärket Überflieger.de.

ProSiebenSat.1 är ett av de största oberoende mediebolagen i Europa. Bolaget är marknadsledande inom sin kärnverksamhet annonsfinansierad TV och adderar löpande erbjudanden inom digital underhållning till sin värdekedja. Under de senaste åren har ProSiebenSat.1 byggt upp ett attraktivt portfolio inom e-handel som nu är en av de viktigaste drivkrafterna för tillväxt. Koncernen har närvaro i sju länder med internationell produktion och försäljningsnätverk.

Citat

Mattias Nyman, VD på flygresor.se