Anders Holst ny VD i FlyMe

Anders Holst ny VD i FlyMe Anders Holst har idag utsetts till VD/koncernchef i FlyMe Europe AB. Som tidigare meddelats återgår därmed Fredrik Skanselid till befattningen som VD i FlyMe Sweden AB och flygoperativ chef. "Vi är glada att långsiktigt kunna knyta Anders Holst till FlyMe. Han kommer omgående att börja arbeta som VD/koncernchef med huvuduppgift att leda bolagets expansion och säkerställa att vi uppnår våra ekonomiska mål", säger Mats Koffner, styrelsens ordförande. "FlyMe är ett i alla avseenden ungt och vitalt flygbolag med en affärsmodell som ligger rätt i tiden. En stark styrelse och företagsledning skapar förutsättningar för framgång. Jag ser fram mot att leda FlyMe i denna intressanta fas", säger Anders Holst. Bakgrund: Anders Holst (45) har tidigare bl a varit VD/koncernchef för Fritidsgruppen/TUI Nordic samt VD/koncernchef i Ticket Travel Group AB. FlyMe är ett lågkostnadsbolag som med Stockholm som nav flyger till/från Göteborg, Malmö och Helsingfors från 195 kr, med 995 kr som högsta pris. Under sommaren flyger vi även från Göteborg till Nice och Palma från 495 kr. Alla biljettpriser är inklusive skatter och avgifter och biljetterna är fullt ombokningsbara. Frågor hänvisas till: Mats Koffner, styrelseordförande, 031-710 40 00 Anders Holst, 0705-92 35 25 Fredrik Skanselid, VD, FlyMe Sweden AB, 031-301 10 00 För mer information om FlyMe, nedladdningsbara bilder m.m: www.flyme.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/09/20040609BIT21050/wkr0006.pdf