FlyMe startar ny linje Stockholm-Ängelholm

FlyMe startar ny linje Stockholm-Ängelholm Den 27 september startar FlyMe en ny linje mellan Stockholm och Ängelholm. FlyMe kommer att trafikera linjen med en daglig avgång i vardera riktningen under vardagar. En enkelresa kommer att kosta från 195 kr. - Vi har ledig kapacitet under delar av dagen och kan därför flyga denna linje till mycket låga kostnader. Kunderna i Stockholmsregionen och nordvästra Skåne får nu en möjlighet att resa till avsevärt lägre priser än hittills varit möjligt, säger Anders Holst, VD FlyMe FlyMe flyger idag från Sturup, vilket gör att många skåningar redan känner till bolaget. De senaste månaderna har passagerarantalet ökat kraftigt på linjen vilket underlättat beslutet att trafikera ännu en skånsk stad. - Nordvästskåne är en expansiv region med ett differentierat näringsliv. Vi vet genom ett flertal undersökningar att en ökad konkurrens på linjen till Stockholm är önskvärd, säger VD Anders Holst. FlyMe kommer att trafikera linjen med en Boeing 737-300 som tar 130 passagerare. Samtliga priser är inklusive skatt och alla avgifter, och även de billigaste biljetterna kommer att vara fullt ombokningsbara. - Våra biljetter är alltid fullt ombokningsbara. Att inte tillåta passagerarna att boka om vissa biljetter är bara ett sätt från flygbolagen att försöka tvinga dem att köpa dyrare biljetter, menar Anders Holst. FlyMe är ett svenskägt lågkostnadsbolag som med Stockholm som nav flyger till/från Göteborg, Malmö och Helsingfors från 195 kr. Alla biljetter är fullt ombokningsbara samt inklusive skatter och avgifter. För mer information kontakta: Anders Holst, VD FlyMe Europe Anders.holst@flyme.com Tel 0736 82 22 30 Tel vxl. 031 301 10 00 www.flyme.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se