Ordinarie bolagsstämma i Fly Me Europe AB

Ordinarie bolagsstämma i Fly Me Europe AB Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i Fly Me Europe AB som hölls i Göteborg den 13 maj 2004. Bolagets resultat- och balansräkning fastställdes och styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2003. Nils Bernhard omvaldes till styrelsen. Övriga styrelseledamöter hade avböjt omval och som nya ledamöter invaldes Jan Friedman, Mats Koffner, Allan Ladow, Mikael Storåkers och Peter Wahlberg. Öhrlings PricewaterhouseCoopers, med auktoriserade revisorn Lennart Bertheden som huvudansvarig revisor, omvaldes till revisor i bolaget för en ny mandatperiod om fyra år. Styrelsearvodet beslutades till 650.000 kronor. Revisorn erhåller arvode enligt godkänd räkning. Bolagsstämman lämnade följande tre bemyndiganden till styrelsen. - att besluta om nyemission med företrädesrätt för aktieägarna, - att besluta om nyemission av högst 20 miljoner aktier med rätt att avvika från aktieägarnas företrädesrätt och - att besluta om ett optionsprogram med högst 10 miljoner teckningsoptioner. FlyMe är ett lågkostnadsbolag som med Stockholm som nav flyger till/från Göteborg, Malmö och Helsingfors från 195 kr. Under sommaren flyger vi även från Göteborg till Nice och Palma från 495 kr. Alla biljettpriser är inklusive skatter och avgifter och biljetterna är fullt ombokningsbara. För ytterligare information kontakta: Fredrik Skanselid, VD, FlyMe Sweden AB Fredrik.skanselid@flyme.com Mobil: +46 (0)73 682 22 01 Tel vxl. +46 (0)31 301 10 00 www.flyme.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/14/20040514BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/14/20040514BIT00210/wkr0002.pdf