SAS tappar var femte passagerare till FlyMe

SAS tappar var femte passagerare till FlyMe Under september uppnådde FlyMe 22,6% marknadsandel på linjen Arlanda - Malmö. Det totala antalet resande på linjen ökade endast marginellt från förra året, vilket innebär att en femtedel av de passagerare som tidigare rest med SAS nu väljer FlyMe. På Sveriges största linje, Arlanda - Göteborg, har 20,4% av passagerarna valt FlyMe under september. (1) "Vi är stolta och faktiskt lite överraskade över att vi så snabbt tagit drygt 20% marknadsandel på de starkast trafikerade inrikeslinjerna i Sverige", säger FlyMe's VD Anders Holst. "Uppenbarligen har kunderna upptäckt att man inte längre behöver betala extremt höga priser för en flexibel affärsbiljett. Det räcker numera att välja FlyMe och kunna spara kanske halva kostnaden. De medvetna kunderna och företagen har snabbare än vi kunnat ana upptäckt detta", fortsätter Anders Holst. (1) Källa Luftfartsverket FlyMe är ett lågkostnadsbolag som med Stockholm som nav flyger till/från Göteborg, Malmö, Helsingborg/Ängelholm och Helsingfors från 195 kr. Alla biljettpriser är inklusive skatter och avgifter, och biljetterna är fullt ombokningsbara. För mer information kontakta: Anders Holst, VD FlyMe Europe Tel 0736-82 22 30 Tel vxl. 031-301 10 00 www.flyme.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se