Svenska staten väljer Fly Me på linjerna Stockholm - Göteborg och Stockholm - Malmö Fly Me blir från och med 1 september Svenska statens förstaval på flygresor mellan Stockholm - Göteborg och Stockholm - Malmö. Fly Me har tecknat ett ramavtal med Svenska staten som innebär att samtliga myndigheter under regeringen samt Sveriges riksbank, Riksdagsförvaltningen, Riksrevisionen, Försäkringskassorna mf.l i första hand skall välja Fly Me på flygresor mellan Stockholm - Göteborg och Stockholm - Malmö. Svenska staten köper årligen inrikesresor i Sverige för över 400 miljoner kronor - merparten på nämnda linjer. - Vi är mycket glada över att ha blivit utvalda som leverantör av flygresor till Staten före etablerade bolag som SAS och Malmö Aviation, säger Anders Holst VD för Fly Me. Detta är ännu ett bevis på att Fly Me erbjuder en attraktiv produkt och att det går att kombinera lågt pris med hög service. Samtidigt är det ett kvitto på att lågkostnadssflygbolag i högsta grad kan leva upp till affärsresenärens höga krav, avslutar Anders Holst. Försvarsmaktens logistik som handlägger anbuden för inrikes flygresor, har gett Fly Me högsta sammanlagda poäng när de sammanställt upphandlingen. Poängen baseras på pris, antal avgångar samt antal avgångar i rusningstrafik. FlyMe är ett lågkostnadsbolag som med Stockholm som nav flyger till/från Göteborg, Malmö och Helsingfors från 195 kr. Under sommaren flyger vi även från Göteborg till Nice och Palma från 495 kr. Alla biljettpriser är inklusive skatter och avgifter och alla biljetter är fullt ombokningsbara. Fly Me flyger även chartertrafik åt researrangörer i norra Europa. För ytterligare information kontakta: VD FlyMe, Anders Holst eller Affärsutvecklingschef, Anders Rabbe anders.holst@flyme.com anders.rabbe@flyme.com Mobil: +46-(0)736-82 22 30 +46-(0)736-82 22 02 Tel vxl. +46 (0)31 301 10 00 www.flyme.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/27/20040727BIT20100/wkr0001.pdf