Ostnors årsstämma 14 maj 2012

Vid dagens årsstämma i Ostnor AB (publ) beslutades följande:

Årsstämman fastställde resultat-och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning för 2011.

Årsstämman beslutade om utdelning till aktieägarna med 4 kr per aktie. Som avstämningsdag för utdelningen fastställdes den 18 maj 2012. Utdelningen beräknas komma att skickas ut från Euroclear Sweden AB den 23 maj 2012.

Årsstämman beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2011.

Styrelseledamöterna Erik Eriksson, Magnus Hardmeier, Mats Hermansson, Pernilla Wigren, Christer Lenner och Hans Åke Norås med Christer Lenner som ordförande omvaldes. Eva-Lotta Kraft har avböjt omval. Nyval av Johnny Alvarsson, VD och Koncernchef i Indutrade AB. Johnny Alvarsson, civilingenjör, är född 1950 och har bland annat varit VD i Elektronikgruppen AB och Zeteco AB. Johnny är vice ordförande i VBG AB.

Årsstämman omvalde Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB med revisor Magnus Brändström som huvudansvarig.

Följande arvoden fastställdes till styrelsen: Ordföranden 180 tkr per år och övriga stämmovalda ledamöter 120 tkr per år. Därutöver har ordföranden rätt till ersättning för nedlagd tid avseende arbete utöver styrelsearbetet fram till årsstämman 2013 med upp till 100 tkr.

Arvode till revisorerna skall oförändrat utgå enligt godkänd räkning.

Årsstämman beslutade att Johan Eriksson, Lena Hermansson, Christer Lenner och Åsa Mattsson (ordf) skall utgöra bolagets valberedning.

Inför en notering beslutade stämman också i enlighet med styrelsens förslag om ändring av bolagsordningen innefattande en förändring av röstvärdet på A-aktien från tio till fem röster. Ändringen är villkorad av att bolagets B-aktie tas upp till handel på marknadsplats under 2012. Vid stämman presenterades också ett åtagande från Priveq Investment II KB att sälja så stort antal B-aktier som erfordras för att tillräcklig ägarspridning skall uppnås i samband med notering. Övriga A-aktieägare i bolaget erbjuds därvid att förvärva samtliga Priveqs A-aktier i proportion till sitt nuvarande A-aktieinnehav. Till den del Priveqs A-aktier inte förvärvas enligt ovan skall de omvandlas till B-aktier.

Mora den 14 maj 2012

Styrelsen i Ostnor AB (publ)

För information vänligen kontakta:

Christer Lenner, styrelseordförande