FME Europe AB (tidigare FlyMe Europe AB)

Göteborg den 17 mars 2008

KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA OCH KONTROLLSTÄMMA 2 FÖR FME EUROPE AKTIEBOLAG (PUBL), (TIDIGARE FIRMA: FLYME EUROPE AB) ORG. NR 556306-9847, DEN 15 APRIL ÅR 2008.

Årsstämma och kontrollstämma 2 med aktieägarna i FME Europe Aktiebolag (publ) (”Bolaget”), org. nr. 556306-9847, äger rum tisdagen den 15 april 2008 kl. 10.00 på Hotel Scandic Europa, Köpmansgatan 38 i Göteborg.

1. Rätt att delta och anmälan
Aktieägare som avser att delta i stämman ska dels vara införd i den av VPC AB förda aktieboken onsdagen den 9 april 2008, dels anmäla sin avsikt att delta senast fredagen den 11 april 2008 kl. 12.00.Anmälan om deltagande i stämman ska ske till Bolaget att: Styrelsen/VD Finn Thaulow Box 11093, 404 22 Göteborg, eller per e-post; finnthaulow@gmail.com, eller per telefax 031-13 25 15, eller per telefon 0703 – 922 751, med uppgivande av namn, adress, telefonnummer, personnummer eller organisationsnummer, registrerat aktieinnehav samt eventuella biträden. Vid deltagande genom ombud, ska ombudet till stämman medtaga skriftlig, av aktieägaren undertecknad och daterad fullmakt, vilken inte får vara äldre än ett år. Om fullmakten utfärdats av juridisk person, ska ombudet till stämman också medtaga kopia av registreringsbevis för den juridiska personen.

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste, för att äga rätt att delta i stämman, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn. Sådan inregistrering ska vara verkställd av VPC senast onsdagen den 9 april 2008 och aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta förvaltaren om detta i god tid före detta datum.

2. Förslag till dagordning

1. Stämmans öppnande.
2. Val av ordförande vid stämman.
3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
4. Godkännande av dagordning.
5. Val av en eller två justeringsmän.
6. Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad.
7. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen.
8. Beslut om;
a) fastställelse av resultaträkning och balansräkning
b) om dispositioner beträffande bolagets förlust enligt den
fastställda balansräkningen
c) om ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande
direktör
9. Beslut om antalet styrelseledamöter och eventuella suppleanter.
10. Fastställande av arvoden till styrelse och revisor.
11. Val av styrelseledamöter och eventuella styrelsesuppleanter.
12. Val av revisorer och revisorssuppleanter (i förekommande fall).
13. Beslut om likvidation eller fortsatt drift av Bolaget.
14. Stämmans avslutande.

3. Förslag till beslut

3.1 Punkten 9-12 i dagordningen
Per dagen för denna kallelse har styrelsen inte informerats om några förslag till beslut under dessa punkter.
Beträffande punkten 12 noteras att Bolagets revisorer och revisorssuppleanter valdes på extra bolagsstämma den 22 maj 2007 med en mandattid som löper intill slutet av den årsstämma som avhålls under fjärde räkenskapsåret efter revisorsvalet, dvs under år 2010, varför val av nya revisorer eller revisorssuppleanter enligt aktiebolagslagens regler inte är erforderligt vid denna stämma.

3.2 Punkten 13 i dagordningen – Beslut om likvidation eller fortsatt drift av Bolaget
Styrelsen har tidigare upprättat och låtit Bolagets revisorer granska en kontrollbalansräkning. Denna kontrollbalansräkning lades fram för aktieägarna på bolagsstämma i Bolaget den 16 augusti 2006. På samma bolagsstämma beslöt aktieägarna att bolaget inte skulle försättas i likvidation (dvs. om fortsatt drift av Bolaget), att minska aktiekapitalet med 165 189 596;40 kronor utan indragning av aktier för täckning av förlust, varefter Bolagets aktiekapital uppgick till 13 765 799;70 kronor. Härigenom återställdes Bolagets aktiekapital och detta är fortfarande intakt enligt den nya kontrollbalansräkning som styrelsen upprättat och efter revidering kommer att framlägga på bolagsstämman den 15 april 2008.

Styrelsen, som inte anser att det föreligger några andra alternativ till likvidationsalternativet än fortsatt drift av Bolaget, föreslår att stämman beslutar om fortsatt drift av Bolaget.

Om stämman inte fattar beslut i enlighet med styrelsens förslag om fortsatt drift av Bolaget, utan beslutar att Bolaget skall träda i likvidation, föreslår styrelsen att Bolaget skall gå i likvidation den dag då Bolagsverket har utsett likvidator för Bolaget. Styrelsen uppskattar att ett skifte i Bolaget ska kunna äga rum kring årsskiftet 2008/2009 och att skifteslikvidens storlek kan komma att uppgå till i vart fall Bolagets egna kapital.

4. Övrigt
Styrelsens fullständiga förslag till ovan nämnda beslut samt övriga erforderliga handlingar kommer att hållas tillgängliga för aktieägarna hos bolaget på besöksadress Stora Nygatan 31 i Göteborg fr.o.m. tisdagen den 1 april 2008 och kommer att skickas till de aktieägare som meddelar bolaget att de önskar det.

Eftersom frågan om bolagets försättande i likvidation ska behandlas på årsstämman ska kallelsen enligt aktiebolagslagens regler skickas ut till samtliga aktieägare i Bolaget vars postadress är känd för Bolaget. Kallelsen kommer därför även att skickas ut med brev till de aktieägare som per dagen för kungörande av denna kallelse är införda i den av VPC förda aktieboken och till dem som är registrerade som förvaltare.

Göteborg i mars år 2008
FME Europe Aktiebolag (publ)