Fly Me Europe AB ajournerar årsstämman till 16 augusti.

Dagens årsstämma med aktieägarna i Fly Me Europe Aktiebolag (publ) (”Bolaget”), org.nr 556306-9847, beslutade att fortsätta årsstämman i samma lokaler klockan 10.00 den 16 augusti. Särskild kallelse kommer att skickas ut.

Beslut om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen kommer att tas på årsstämman den 16 augusti. Detsamma gäller beslut om ansvarsfrihet åt de personer som har haft uppdrag som styrelseledamot eller verkställande direktör under räkenskapsåret.

På dagens årsstämma valde aktieägarna, Björn Olegård (omval), Staffan Edh (omval), Olle Törnblom (omval), Hans Jimgren,(nyval), Claes Arrhén (nyval) och Håkan Ström (nyval), till ny styrelse i Fly Me Europe AB.

Hans Jimgren, 66, har tidigare varit verksam inom affärsflyget, bland annat som marknads- och försäljningschef för Lufthansa västra Sverige.

Claes Arrhén, 62, med lång internationell erfarenhet från hotell- och restaurangverksamhet i bland annat Grekland och USA. Har tidigare varit verksam inom Cherryföretagen.

Håkan Ström, 60, är sedan ett flertal år tillbaka verksam som styrelsemedlem, rådgivare och projektledare inom investmentbolaget Provobis Holding där han framförallt fokuserat på verksamheter inom hälso- och kommunikationsutveckling.