FlyMe startar nya linjer till Istanbul, Marseille och Rimini

FlyMe fortsätter att utöka verksamheten. Nästa år kommer lågprisbolaget att börja med direktflyg från Stockholm till Marseille, samt från Göteborg till Rimini och Istanbul.

FlyMe’s trafikprogram för 2007 fortsätter att växa. Tidigare under hösten har de första utrikesdestinationerna från Arlanda lanserats, med Nice och Alicante. Under vintern och våren 2007 introducerar FlyMe dessutom direktflyg från Arlanda till Malaga, från Sturup till Bologna, Nice och Alicante och från Landvetter till Aten och Bologna. Detta innebär att det blir möjligt att resa till ännu fler destinationer med prisvänliga flygbiljetter.

- Vi har beslutat att det är på tiden att Istanbul inkluderas i vårt erbjudande. Det är ett väldigt spännande resmål som har mycket att erbjuda. Istanbul är också en viktig knutpunkt i delar av världen som vi inte har haft access till tidigare, konstaterar Mats Jacobsson, kommersiell chef på FlyMe.

Första avgång sker den 2 april och FlyMe kommer att starta med en avgång i veckan men ökar till två stycken, måndagar och fredagar, redan i maj. Biljetter finns att boka redan nu på FlyMe’s hemsida.

Marseille och Rimini är de två andra nya destinationerna inför 2007, och även om de ligger i olika länder har de mycket gemensamt. Båda ligger strategiskt väl till i stora affärs- och industriområden i respektive land. Dessutom ligger städerna på bekvämt avstånd från några av världens vackraste områden; Provence i Frankrike och kusten mot Adriatiska havet i Italien.

- Vi ser en ökad efterfrågan från både affärs- och privatresenärer efter billiga direktflyg till just de här två områdena, samtidigt som destinationerna passar mycket väl in i vår strategi. Vi har en ökad tillströmning av passagerare hela tiden och det känns kul att kunna erbjuda våra resenärer dessa två nya pärlor, avslutar Mats Jacobsson.

Första avgång Stockholm - Marseille sker redan den 25 mars med tre flyg i veckan, tisdagar, fredagar och söndagar.
Första avgång Göteborg – Rimini är satt till den 3 maj och ökar till två avgångar under högsommaren.
Biljetterna går att boka redan nu!

Information och biljettbokning gällande samtliga nya destinationer 2007 finns nu på www.flyme.com

Du kan börja boka biljetter till de nya resmålen redan nu. Välkommen ombord!