FOAMGLAS®  50 åriga materialgaranti är nominerad till Nordbyggs guldmedalj för årets bästa produktnyhet.

Priset som instiftats av Nordbygg, tidningen Byggindustrin och Svensk Byggtjänst delades ut för första gången år 2010.

Peter Hellqvist, Försäljningsdirektör, FOAMGLAS Nordic AB, tel. 0733 - 44 24 26. peter.hellqvist@foamglas.se

Björn Ask, Marknadschef,  FOAMGLAS Nordic AB, tel. 0701 – 48 91 46. bjorn.ask@foamglas.se

FOAMGLAS Nordic AB är ett helägt försäljningsbolag till Pittsburgh Corning med verksamhet på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor ligger i Stenkullen utanför Göteborg. Förutom försäljning så bedriver även FOAMGLAS Nordic även produktion av KOLJERN® - miljö- och klimatsmarta byggelement i Kvissleby utanför Sundsvall. Hemsidor: www.foamglas.se och www.koljern.se

Om oss

Owens Corning är en global ledare inom bygg- och industrimaterial. Företagets tre integrerade affärsområden arbetar hängivet med utveckling och tillverkning av ett brett utbud av isolerings- och takmaterial och glasfiberkomposit. Tack vare 19 000 talangfulla anställda i 33 länder kan Owens Corning erbjuda innovativa produkter, produktionsteknik och hållbara lösningar som fokuserar på energieffektivitet, produktsäkerhet, förnybar energi, hållbar infrastruktur och arbetsproduktivitet. Dessa lösningar utgör en väsentlig skillnad för företagets kunder och gör världen till en bättre plats. Företaget, med säte i Toledo i Ohio, USA, redovisade en omsättning för 2019 på $7,2 miljarder. Företaget grundades 1938 och har varit ett Fortune 500®-företag 65 år i rad. För mer information, gå in på www.owenscorning.com.