Galenskaparna och After Shave på bio i Sverige

Claes Erikssons senaste revy, Hagmans konditori, som spelades av kollegorna i Galenskaparna och After Shave har biopremiär 21 september på Folkets Hus och Parkers biografkedja. Revyn var en succé och spelades sammanlagt 163 gånger i Göteborg och Stockholm för 105 840 besökare under perioden 2010-2012.

Fyra herrar i övre medelåldern träffas av en högst osannolik slump på en hypermodern kaffebar. Så börjar Hagmans konditori som är en blandning av 50-och 60-talsmusik, återblickar och kaffenostalgi. Under spelperioden i Göteborg, gjordes en liveinspelning och därför kan Folkets Hus och Parker nu erbjuda exklusiva visningar på biografer i hela Sverige.

Galenskaparna och After Shave har under åren haft över två miljoner besökare på sina 3 190 föreställningar. Galenskaparna och After Shave är högaktuella med sin jubileumsföreställning, med 30 nummer från alla 30 åren, som just nu spelas i Stockholm.

Pressen hade idel lovord efter premiären av Hagmans konditori på Lorensbergsteatern 2010:
”Sprakande dans på Hagmans konditori … färgstarkt och svängigt, både ögon- och örongodis. ”GT/Expr

”Roliga krockar i mötet mellan då och nu… en retroroande, underhållningsretro med lite sång, lite dans och en massa kaffe.” GP

”Hagmans konditori får AB. Med beröm godkänd. Gärna påtår.” Aftonbladet

”Galenskaparna och After Shave är hemma igen. Hemma på Lorensbergsteatern. Och de har en ny vinnare i Hagmans konditori.” TT/Ela

Medverkande: Knut Agnred. Per Fritzell, Jan Rippe, Anders Eriksson, Pernilla Emme, Den Ofattbara Orkestern, Dansare
Manus och regi:
Claes Eriksson

Längd: 2 timmar och 20 minuter
För spelplatser och övrig information:
Trailer:

För kontakt med någon ur Galenskaparna och After Shave, vänligen kontakta undertecknad på Lorensbergsteaterns och Kulturtubens kontor.
Pressbilder: www.bildbanken.com. Användarnamn: lorensbergsteatern, lösenord: press.

För mer information:
Pernilla Wagnborg
031-7086212, 0708-344201

pernilla.wagnborg@kulturtuben.se

Daniel Söderberg
Kommunikatör, Folkets Hus och Parker

daniel.soderberg@fhp.nu

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, biografer, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information på
www.fhp.nu