Kent-utställning på turné i Folkets Hus

Förra året var det premiär för konstutställningen Kent – på nära håll på festivalen Piteå Dansar och Ler. Nu har utställningen fått en ny kostym och ger sig ut på turné till Folkets Hus-föreningar runt om i landet. Idag öppnar utställningen i Söråkers Folkets Hus.

Utställningen ”Kent - På nära håll” visar skivomslag, affischer samt fotografier. Utställningen innehåller också fansens egna bilder på allt från Kent-tatueringar till konserter, signeringar och möten med bandet.

Kent bildades 1990 och hade slagit igenom på bred front i slutet av 90-talet. Ett kännetecken för Kent har varit bandets känsla för stil och form. Något som varit ett genomgående tema från skivomslag till scenproduktioner. Under sina tjugo verksamma år har Kent släppt ett stort antal album, specialutgåvor och boxar. Materialet har genomgående högkvalitativ form samt foto.

Fotoproffset Jonas Linell har fotat ett stort antal av bandets skivomslag. Jonas har följt bandet under åren och ställer ut ett tiotal foton på utställningen.

Här kan du se utställningen (ytterligare platser kan tillkomma)
7 - 20 feb 2011, Söråkers Folkets Hus
7 - 20 mar 2011, Trollhättans Folkets Hus
28 mar - 17 apr 2011, Lysekils Folkets Hus