Konsten fyller Folkan i Säter

Nästa vecka fylls Folkan i Säter av konst från 23 av Dalarnas konstnärer. Under sex dagar, 25 – 30 september, ställer Irene Samuelsson-Ohlanders, Agneta Borgström, Anna Westin och ytterligare 20 konstnärer ut sin konst i Säters Folkets Hus. Utställningen är en del i Riksorganisationen Folkets Hus och Parkers satsning på konst och sker inom ramen för projektet, Konst åt alla. Välkommen till vernissage 25 september, 13:00.

– Jag hoppas på spännande möten mellan konsten och de som bor i Säter och närliggande kommuner. Det bästa som kan hända är att någon som inte upptäckt konst gör det med hjälp av Folkets Hus och Parkers projekt, Konst åt alla, säger Paula Hoffmann, Konstansvarig på Folkets Hus och Parker.

Konst åt alla
Bakom utställningen Konst åt alla står folkrörelsen Folkets Hus och Parker samt Våra Gårdar och Bygdegårdarna som har totalt samlar närmare 3 000 föreningsdrivna samlingslokaler. För att erbjuda människor konstupplevelser i närheten där de bor samt nå yrkesverksamma konstnärer i hela landet arrangerar de tre organisationerna Konst åt alla-utställningar i hela Sverige. Med Konst åt alla vill samarbetsorganisationerna få till nya möten mellan konst och människor.

Dessa konstnärer från Dalarna ställer ut sin konst i Folkan, Säter:
Roland Backlund, Anders Björnhager, Patric Engfeldt, Birgitta Steger, Karin Jarl Nydén, Eva Sandström, Agneta Borgström, Anna Westin, Anna-Lisa Lindborg-Toftell, Arne Fredriksson, Kristina W-Hedman, Meg Ersbacken-Engman, Frans van Bruggen, Anne Carlquist, Bo Ek, Karin Jaxelius, Tomas Holst, Irene Samuelsson-Ohlanders, Svante Rydberg, Evalena elk Karlsson, Britt-marie Rydberg, Kerstin Bergman.

Välkommen till vernissage: tisdagen 25 september 13:00

Öppettider:
Tid                13:00-20:00
Ons                08-17:00
Tors-fre         08:0-16:00
Lör                10:00-18:00
Sön                12:00-16:00

Paula Hoffmann, konstansvarig
Folkets Hus och Parker, 070-730 50 90
Paula.hoffmann@fhp.nu

Mattias Ställ, föreståndare, Säter Folkets Hus
mattias@folkansater.se