Ny Stones-film livesänds på bio

Världspremiären för den nya Rolling Stones-filmen Crossfire Hurricane livesänds via satellit från London Film Festival exklusivt till Folkets Hus och Parkers biografer. Direktsändningen innehåller bilder från röda mattan när Stones och VIP-publiken strömmar in på galapremiären.

Rolling Stones dokumenteras i en ny, snygg och omfattande dokumentär: Crossfire Hurricane. Filmen skildrar nyckelepisoder i bandets karriär och den otroliga resa de gått igenom under sin unika, 50 år långa karriär.

Crossfire Hurricane är regisserad av Brett Morgen, och innehåller unikt, aldrig tidigare sett filmmaterial, liksom kommentarer av Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts, Ronnie Wood och tidigare Stones-medlemmarna Bill Wyman och Mick Taylor. Dessutom är filmen fylld av historiska intervjuer, mängder med filmade konsertbilder och nyhetsmaterial.

Filmens titel kommer från öppningsraden i Stones klassiker Jumpin' Jack Flash.

Trailer: http://youtu.be/TINxnBiGASQ

När: 18 oktober kl 19.15

Längd: 2 tim 30 min (exkl 15 min röda mattan)

På följande biografer visas Rolling Stones: Boxholm, Gislaved, Gusum, Göteborg, Heby, Helsingborg, Kumla, Lidköping, Lund, Malmö, Skövde, Stockholm, Söråker.

Mer info: www.livepabio.se

För mer information:
Daniel Söderberg
Kommunikatör, Folkets Hus och Parker
daniel.soderberg@fhp.nu

Rickard Gramfors
Projektledare, Live på bio
rickard.gramfors@fhp.nu

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information på www.fhp.nu