Prm: Konst åt Alla - Göteborgskonstnärer ställer ut i Hammarkullen. Vernissage tis 13.00

Under 32 år har projektet Konst åt alla bidragit till att sprida konst i hela landet. Nu har turen kommit till Hammarkullen. 31 mars-3 april visar 30 Göteborgskonstnärer upp sammanlagt 88 verk. Vernissage 31 mars, kl 13.00 i Hammarkullens Folkets Hus.

Intresset för Konst åt alla växer varje år, både bland konstnärer och besökare. Genom att sprida konsten till nya platser vill initiativtagarna till Konst åt alla öka intresset för konst i hela Sverige.

Grundare till Konst åt alla är samlingslokalsorganisationerna Folkets Hus och Parker, Våra Gårdar och Bygdegårdarnas Riksförbund. Med stöd av Statens Kulturråd har organisationerna arrangerat utställningar under namnet Konst åt alla sedan 1977.

Totalt arrangerar Konst åt alla nio utställningar per år. De 30 yrkesverksamma konstnärer från Göteborg som deltar i Konst åt alla i Hammarkullens Folkets Hus, ställer ut tre verk per person. Efter vernissagen finns det möjlighet för allmänheten att köpa verken. Nike Nilsson, Ninna Burgman, Per Fritz, och Milla Milova är exempel på konstnärer som ställer ut sin konst i Hammarkullens Folkets Hus.

Välkommen på vernissage Tid: Tisdag 31 mars, kl 13.00

Plats: Hammarkullens Folkets Hus.

Kontakt i Hammarkullen: Kerstin Wennergren kerstin.wennergren@folketshushammarkullen.se 031-330 84 00

Mer info om konst i Folkets Hus och Parker: www.fhp.nu/konst

För mer information kontakta: Paula Hoffmann Konstansvarig Folkets Hus och Parker 070-730 50 90

Mathias Bohman Pressekreterare Folkets Hus och Parker 070-682 33 35

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 50 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang.