Prm: M möter S i kulturdebatt

M möter S i kulturdebatt Med knappa tre veckor kvar till valet möts kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth (M) och Leif Pagrotsky (S) i en kulturdebatt på Bio RIO, Stockholm. Debatten sker i samarbete mellan Folkets Hus och Parker, Våra Gårdar och Bygdegårdarna som tillsammans driver folkrörelsesatsningen Konst åt alla.
Torsdagen 2 september möts kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth och socialdemokraternas kulturpolitiske talesman Leif Pagrotsky på Bio RIO, Stockholm. Åhörarna kan se fram emot en bred kulturdebatt med utgångspunkt i den nedläggningshotade folkrörelsesatsningen Konst åt alla.
Utöver kulturministern och Leif Pagrotsky ingår Karin Willén, Konstnärernas riksorganisation, KRO, och Kalli Klement, förbundschef för Sveriges konstföreningar, SKF, i panelen. Moderator är Folkets Hus och Parkers kulturchef, Gunno Sandahl.

Tid: 2 September, 17:00 (mingle från 16:15) Plats: Bio RIO, Hornstulls Strand 3, Stockholm

Läs mer: www.konståtalla.nu www.fhp.nu www.biorio.se

Mer information: Mathias Bohman Pressansvarig, Folkets Hus och Parker 08-452 25 13

Gunno Sandahl Kulturchef, Folkets Hus och Parker 08-452 25 30