Prm: Norra Brunn gör sin första turné

Norra Brunn gör sin första turné I 21 år har publiken från hela landet sökt sig till Surbrunnsgatan 33 för att uppleva stand-up på Norra Brunn, Sveriges mest kända stand-up krog . Om några veckor ger sig Norra Brunn för första gången ut på vägarna.

Turnén sker i samarbete mellan Folkets Hus och Parker, Norra Brunn och SUCK Stand Up Comedy Klubben.
– Vi vill besöka mindre orter och när möjligheten att samarbeta med Folkets Hus och Parker dök upp så kändes det rätt att äntligen ge sig ut på vägarna. Vi hoppas att detta ska fortsätta rulla och kunna ha komiker på resande fot året runt, säger Peppe Mazzella, restaurangchef på Norra Brunn.

Med start i Gävle i oktober kommer Sveriges roligaste komiker turnera till landets Folkets Hus- och folkparksföreningar. Upplägget blir enligt klassiskt Norra Brunn-manér – tre komiker per kväll med paus däremellan. Först ut är Micke Koppelman, Thomas Oredsson och Zinat Pirzadeh som sparkar igång turnén i Gävle, Ersboda och Boden under premiärhelgen.

Komiker som medverkar (olika komiker på olika platser): Thomas Oredsson, Mikael Koppelman, Zinat Pirzadeh, Marika Carlsson, Jörgen Sjöberg, Pontus Enhörning, Tobias Persson, Ann Westin , Magnus Lindström, Håkan Jäder och Fredrik Andersson.

Turnéplan: Gävle, 7/10, Ersboda 8/10, Boden 9/10, Lycksele 23/10, Deje 28/10, Skoghall 29/10, Östersund 29/10, Kumla 30/10, Junsele 30/10, Gävle 4/11, Sala 6/11, Östersund 12/11, Kumla 25/11, Deje 26/11, Skoghall 27/11 och Gävle 2/12.

Mer info: www.fhp.nu

Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder

Mer information: Gunno Sandahl Kulturchef, Folkets Hus och Parker 08-452 25 30

Thomas Oredsson, Norra Brunn/Stand Up comedy Klubben 070-563 11 30