Prm: Sverigepremiär för filmen om Blur

Sverigepremiär för filmen om Blur No Distance Left To Run – filmen om britpopbandet Blur går upp på svenska biografer. Filmen har premiär i Sverige 22 januari och visas på bio exklusivt under två dagar i Stockholm, Göteborg och Malmö.

I filmen spelar Damon Albarn, Graham Coxon, Alex James och Dave Rowntree tillsammans för första gången på nio år. I intima intervjuer återberättar de höjdpunkter och lågvattenmärken ur karriären – från deras gemensamma uppväxt i Colchester, genom de framgångsrika Britpop-åren och bandets gigantiska konserter vid Glastonbury-festivalen och i Hyde Park.

No Distance Left to Run – filmen om Blur – premiärvisas på digital bio under endast två dagar, 22 och 23 januari. Filmen visas exklusivt på Folkets Hus och Parkers biografer RIO, Roy och Spegeln i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om Blur Blur - Damon Albarn, Graham Coxon, Alex James och Dave Rowntree – bildades 1989 och släppte sju album, bland annat Parklife, Modern Life is Rubbish, 13 och Think Tank. Bandet vann 4 Brit Awards 1995 och har haft ett stort antal hitsinglar, bland dem två listettor: Country House och Beetlebum. Sommaren 2009 återförenades bandet för ett antal konserter, bland annat vid den stora Glastonbury-festivalen och i Hyde Park.

Trailer: www.blur.co.uk

Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder

Fakta om No Distance Left To Run Regi: Dylan Southern and Will Lovelace Foto: Ross McLennan Producent: Lucas Ochoa

Mer information: Mathias Bohman Kommunikationschef 08-452 25 13