Prm: Trollerisommar med Filiokus Fredrik

Trollerisommar med Filiokus Fredrik Ingen folkparkssommar utan barnens favorit, trollkarlen Filiokus Fredrik. Nu med nya mirakel och gamla klassiker i trolleriunderhållning på högsta nivå. Under sommaren och hösten ska han trolla på inte mindre än 47 platser.
Hela familjen får i sommar se på Fredriks hemliga trollerilåda. En stor, färgglad låda, till bredden fylld med spännande och roliga kalastrick som garanterat förtrollar föräldrar och barn. Denna gång provar Filiokus Fredrik dessutom på att vara vetenskapsman. Barn ur publiken får hjälpa till att prova de olika experimenten och se vad som händer. Filiokus Fredrik turnerar för nionde året i folkparkerna. Fredrik är svensk mästare i barntrolleri, har fått internationella utmärkelser som buktalare och har medverkat i över 100 tv-program för barn. Föreställningen är cirka 40 minuter lång och är en del av folkrörelsen Folkets Hus och Parkers sommar- och höstutbud.
Turnédatum: Skellefteå Folkpark (14/5) Bureå Folkets Hus (15/5), Sundsvalls Folkets Park, (16/5), Söråkers Folkets Hus (17/5), Umeå Folkets Hus (18/5), Folkets Hus Hullsta Gård (19/5) Husum, Folkets Hus Husumgården (22/5), Gullängets Folkets Hus, Örnsköldsvik (22/5) Åkersberga, Österåkers Folkets Hus (25/5), Skönsberg Folkets Hus (1/6), Strömsunds Folkets Hus (2/6) Kälarne, Hällesjö Folkets Hus (3/6) Hofors Folkets Hus (5/6), Eskilstuna, Parken Zoo (6/6), Spånga, Järva Folkets Park (11/6), Lysekils Folkets Hus (19/6), Alingsås, Järtas Park (20/6), Herrljunga Folkets Park (21/6), Örebro, Wadköping (22/6) Nävekvarn, Folkets Park (25/6), Falun, Lilltorpet (29/6), Sala, Folkets Hus/Park (30/6), Heby, Vittingeparken (3/7) Gävle, Furuviksparken (4/7), Skoghall Folkets Hus (7/7) Bohus-Malmöns Folkets Hus (8/7), Värnamo Folkets Park (9/7), Bromölla, Folkets Park, (10/7), Malmö, Folkets Park (11/7) Lunds Folkets Hus (12/7) Mariestad, Karlsholme Folkets Park (15/7), Angered, Hammarkullens Folkets Hus (9/8) Göteborg, Kulturkalaset (10/8), Falköping, Folkets Park (11/8), Lidköpings Folkets Park (12/8), Björneborg, Folkets Park (14/8), Stockholm, Skansen (15/8), Lycksele Medborgarhus (26/8), Norsjö Folkets Hus (27/8), Östersunds Folkets Hus (28/8), Örnsköldsvik, Folkets Park (29/8), Nynäshamns Folkets Hus (4/9) Bestorp, Folkets Hus Eklunda (5/9) För mer information: Mathias Bohman Kommunikationschef 08-452 25 13 mathias.bohman@fhp.nu Mer info: www.fhp.nu

Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder

Folkets Hus och Parker Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 50 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information och medlemsförteckning på www.fhp.nu