Svensk biopremiär i Folkets Hus för Stones-konsert

Rolling Stones återkomst till den legendariska spelplatsen Hyde Park sågs av 100 000 fans under två spektakulära utomhuskonserter. Inspelningen av konserten "Hyde Park Live – Sweet Summer Sun", är en hyllning till Stones när de är som bäst – på scen i sin hemstad. På fredag har den svensk premiär på Folkets Hus och Parkers biografer.

Konserten "Hyde Park Live – Sweet Summer Sun" med The Rolling Stones spelades in sommaren 2013. Rolling Stones gjorde en femstjärnig insats, som väckte både publikens och kritikernas jubel. Konserten matade på med hit efter hit, och bandet fick sällskap av tidigare gitarristen Mick Taylor på två låtar.

Längd: 1 tim 58 min
Visas: Premiär 24 januari

Här visas The Rolling Stones: Hyde Park Live – Sweet Summer Sun:
Bengtsfors, Borgholm, Delsbo, Finspång, Gusum, Göteborg, Hallstavik, Helsingborg, Härnösand, Kivik, Lidköping, Lysekil, Motala, Norrköping, Nordmaling, Skövde, Stockholm, Surahammar, Söråker, Trosa, Visby, Västerås och Åmsele.

Datum om klockslag för filmvisningen: http://www.fhp.nu/Hem/Live-pa-bio/Konsert/Rolling-Stones/?tab=dates

Pressbilder: http://fhp.nu/Hem/Press/Pressbilder/Live-pa-bio/Rolling-Stones/

Presskontakt:
Daniel Söderberg
Kommunikatör, Folkets Hus och Parker

daniel.soderberg@fhp.nu

Mathias Bohman, presschef

mathias.bohman@fhp.nu

Om Folkets Hus och Parker
Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Calle Nathanson är vd för Folkets Hus och Parker. Mer information och medlemsförteckning på www.fhp.nu