Folkhem bygger i Bagarmossen

Report this content

Folkhem kommer att uppföra 60 bostadsrätter i massivträ i Bagarmossen precis i anslutning till Nackareservatet. Genom att förvärva fastigheten Jordbruksministern 3 får Folkhem nu chansen att skapa ett unikt projekt i söderort.

Folkhem utvecklar idag projektet Cederhusen i Hagastaden, som fått stor uppmärksamhet och flera utmärkelser. Bland annat har Cederhusen utsetts till Årets Stockholmsbyggnad och Årets bygge. I vår säljstartar Folkhem även projektet Klockelund, bolagets första söder om Stockholm.

Nu förstärks markportföljen ytterligare i söderort.

- Jordbruksministern är ett drömprojekt för Folkhem. Vi får nu chansen att skapa söderorts första massivträhus, säger Anna Ervast Öberg, operativ chef för Folkhem.

Totalt innehåller projektet cirka 60 bostadsrätter i ett nytt hus med 5 våningar.

Projektet ritas av den prisbelönta arkitekten Carmen Izquierdo och alla lägenheter kommer ha generösa uteplatser eller balkonger, allt byggt med Folkhems höga och unika standard.  Säljstart sker i juni 2024.

- Med våra höga arkitektoniska ambitioner kommer vi skapa ett fint exempel på modern träarkitektur som kommer kunna bli en ny signaturbyggnad i Bagarmossen. Vi tror att det här är ett hus som många stockholmare kommer vilja flytta till, säger Anna Ervast Öberg.

Köpet sker i samband med Nordrs utköp av Folkhem från Rikshem. Som en del av affären förvärvar Folkhem projektet Jordbruksministern 3 i Bagarmossen av Rikshem. De båda har utvecklat detaljplanen i samverkan, men nu drivs genomförandet vidare av Folkhem.

För mer information, kontakta:
Anna Ervast Öberg, Operativ chef Folkhem, anna.oberg@folkhem.com,  073-349 83 17

Jonas Engelblom, kommunikationschef, 070-22 29 223

Folkhem är en bostadsutvecklare som enbart bygger hus i trä. Bolaget arbetar med Sveriges bästa arkitekter för att producera framtidens boende, där naturen sitter i väggarna. Med drivkraften att vara en förebild och innovatör inom hållbart byggande, tar Folkhem med sina hus i trä ett tydligt ställningstagande i klimatfrågan. Folkhem har sitt säte i Stockholm och har idag över 1200 byggrätter under utveckling i Stockholm, Sundbyberg och Uppsala. För mer information, besök: www.folkhem.se