Sista etappen i Cederhusen släpps till försäljning

Report this content

Nu släpps bostäderna i den fjärde och sista etappen i Cederhusen till försäljning. Redan vid säljstart är konkurrensen om de 71 bostäderna stor med över 3 200 intressenter och fullbokade visningar.

Cederhusen, som ligger i Hagastaden, är Stockholms första stora flerbostadshus i massivträ och ett av de största trähusprojekten i världen i innerstadsmiljö.

Sammantaget består projektet av 234 bostäder fördelade i fyra torn om 10-13 våningar i två kvarter som bildar en bred och hög front i söderläge mot Norra Stationsparken, nära den nya, kommande tunnelbanan i Hagastaden.

Från start har intresset bland kunderna varit stort, och tidigare etapper har sålts i högt tempo. Trenden både håller i sig och förstärks inför den avslutande etappen.

- Alla lägenhetsstorlekar har varit populära men generellt har vi sett störst efterfrågan på de större lägenheterna. Majoriteten av våra köpare bor redan i innerstaden idag och undersökningar visar att önskan om ett klimatsmart boende är stora, säger Anna Ervast Öberg, Affärs- och projektutvecklingschef Folkhem.

Tidigare i vår stod det första huset i kvarteret Cederhusen Bologna färdigt för inflyttning. Byggnaden utsågs till årets byggnad 2022 av tidningen Byggindustrin med motiveringen: ”höga ambitioner har väglett fram till ett imponerande slutresultat där varje material har valts med omsorg. I detta komplexa bygge kommer de boende att få en tillvaro som vilar på stadig grund.”

- Utmärkelsen och det fantastiska mottagandet från våra kunder är fina kvitton på vår omsorg om estetik, kvalitet och hantverksskicklighet, säger Anna Ervast Öberg.

Cederhusens fjärde och avslutande etapp innefattar 71 bostäder i storlekarna 1-5 rok med priser från 3 295 000 kronor. Bostäderna i Cederhusen är byggda av massivt trä och har genomgående trädetaljer även i inredningen.

Kvarteret Humboldt byggstartas inom kort och står klart för inflyttning under hösten 2023. Bostäderna uppförs som den slutliga etappen av Hagastadens västra område, vilket innebär att det mesta av närområdet kommer vara på plats vid inflyttning.

Läs mer om de sista bostäderna i Cederhusen här: Lägenheterna i etapp fyra | Folkhem

För ytterligare information, kontakta:

Anna Ervast Öberg, affärs- och projektutvecklingschef Folkhem, anna.oberg@folkhem.com, +46-73-349 83 17

Cecilia Bergqvist, marknadskommunikatör Folkhem, cecilia.bergqvist@folkhem.com, +46-70-999 70 44

Om Folkhem:
”Folkhem är en bostadsutvecklare som enbart bygger hus i trä. Bolaget arbetar med Sveriges bästa arkitekter för att producera framtidens boende, där naturen sitter i väggarna. Med drivkraften att vara en förebild och innovatör inom hållbart byggande, tar Folkhem med sina hus i trä ett tydligt ställningstagande i klimatfrågan. Folkhem har sitt säte i Stockholm och har idag över 1200 byggrätter under utveckling i Stockholm, Sundbyberg och Uppsala. För mer information, besök: www.folkhem.se