Hammarby Fotboll tecknar sponsoravtal med Folkia

Kreditmarknadsbolaget Folkia AS går från och med oktober månad in som ny huvudsponsor i Hammarby Fotboll tillsammans med de tidigare sponsorerna Intersport, Pepsi och Nike.

Folkia AS, som nyligen har tecknat en överenskommelse om försäljning av samtliga aktier till den NASDAQ-listade finanskoncernen Dollar Financial Corp, har nu valt att sponsra Hammarby Fotboll. Avtalet löper under drygt 3 år fram till den 31 december 2013 och rör huvudsakligen integrerad marknadsföring.

- Vi är mycket glada över vårt långsiktiga avtal med Hammarby Fotboll, som utan tvekan är ett av Sveriges starkaste varumärken inom sport säger Henrik Barck, marknads- och kommunikationschef på Folkia AS. När frågan kom till oss under slutet av sommaren, då det stormade som mest runt klubben, kändes det självklart för oss att stötta den lokala klubben i en utsatt situation. Folkia gillar Hammarby och ser fram emot att på bästa sätt stödja klubben i sitt mål att snarast återvända till Allsvenskan, fortsätter Henrik Barck.

Samarbetet innebär att Folkia blir ett naturligt inslag i Hammarbys verksamhet framöver. Redan under matchen mot Syrianska FC, lördagen den 2 oktober, kommer Folkias varumärke att pryda Hammarbys matchtröjor.

- Det är inte så vanligt att vi så sent i säsongen lanserar en ny sponsor, men Folkia ville vara med så fort som möjligt och stödja oss denna tuffa säsong. Att gå in med den inställningen känns inspirerande inför vårt framtida samarbete. Folkias förankring till Söder, med kontor på Medborgarplatsen, samt deras uppstickarposition gör att det finns många beröringspunkter oss emellan, säger Åsa Sånemyr, VD Hammarby Fotboll.

Henrik Barck

Marknads- och Kommunikationschef, Folkia AS

Direkt: 08- 588 581 51

Åsa Sånemyr

VD, Hammarby Fotboll

Direkt: 070- 325 88 05

Folkia AS är ett norskt kreditmarknadsbolag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland som erbjuder finansiella tjänster som gör vardagen enklare för konsumenten. Företaget grundades 2006 och omsättningen 2009 uppgick till cirka 115 miljoner NOK. Huvudkontoret är beläget i Oslo, medan större delen av organisationen är lokaliserad till Stockholm. Folkia AS har en licens från norska Finansdepartementet och står under tillsyn av både norska Finanstilsynet och svenska Finansinspektionen

Folkia AS har tecknat en överenskommelse om försäljning av samtliga aktier till den NASDAQ-listade finanskoncernen Dollar Financial Corp.

www.folkia.se

Dollar Financial Corp. är sedan 30 år en ledande aktör när det gäller små konsumentkrediter och andra typer av finansiella tjänster på marknaderna i USA, Kanada, Storbritannien och Polen. Förvärvet av Folkia AS innebär att DFC expanderar verksamheten till Norden och delar av Baltikum. DFC betjänar sina kunder genom ett nätverk av nära 1 200 försäljningsställen och har en årlig omsättning på omkring 600 miljoner USD. För Folkia innebär DFC som ny ägare tillgång till unikt kunnande och erfarenhet för den fortsatta utvecklingen av nya och trygga vardagsnära finansiella tjänster.

www.dfg.com

Taggar: