• Folkia/

Ta chansen att få just din räkning betald av Adam eller Gry – och skänk lika mycket till UNICEF

Folkia betalar räkningar i ett samarbete med Mix Megapol. För varje krona som går till att betala någon av lyssnarnas räkningar skänker Folkia och Mix Megapol även lika mycket till UNICEF.

I januari är det många som har det tomt i plånboken efter alla utgifter kring jul och nyår. I ett samarbete mellan Folkia och programmet ”Äntligen Morgon” i Mix Megapol med Gry Forsell och Adam Alsing betalas varje morgon under den här veckan en av lyssnarnas räkningar.

– Vi blev kontaktade av Mix Megapol innan jul och valde efter noga övervägande att acceptera kanalens förslag. Anledningen var att för varje lyssnares räkning som betalas skänker Folkia och Mix Megapol samma summa till UNICEF. Det är många som har det väldigt tufft den här tiden på året. Att kunna bli av med en räkning nu är för många en stor bonus i hushållskassan. Ibland är det till och med avgörande för att få ekonomin att gå ihop, säger Henrik Barck, marknads och kommunikationschef på Folkia.

För att få chansen att Adam eller Gry ringer upp så fyller lyssnarna i ett formulär i på Mix Megapols hemsida och motiverar varför just deras räkning ska bli betald.

UNICEF arbetar långsiktigt över hela världen för alla barns rättigheter.

För mer information kontakta:

Henrik Barck
Marknads och kommunikationschef, Folkia AS
Mail: henrik.barck@folkia.se

Folkia AS är ett norskt kreditmarknadsbolag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland. Företaget grundades 2006 och omsätter idag över 100 miljoner norska kronor. Folkias huvudkontor är beläget i Oslo medan de flesta medarbetarna finns i Stockholm. Folkia erbjuder finansiella tjänster som underlättar vardagen för sina kunder.

www.folkia.se