Jul i folkton 2015 – med Ale Möller, Lena Willemark, Esbjörn Hazelius, Roger Tallroth, Olle Linder och Lisa Rydberg

Report this content

Folkkära Jul i folkton är tillbaka efter två års paus. Samma artister, som under sju tidigare jul-turnéer spelat sig igenom Sverige och in i publikens hjärtan, kommer i december 2015 att åka ut för att ge publiken en musikaliskt ojämförlig upplevelse. En konsert som doftar halm och gran, en kväll som sätter glädje, tradition och gemenskap i första rummet.

Under de senaste två åren har samtalen strömmat in från fans och publik som längtar efter en äkta julkonsert. Alla har ställt samma fråga:

– När kan man gå och se Jul i folkton igen?

Till 10-årsjubileumet av första skivan också med titeln Jul i folkton är det med glädje vi presenterar JUL I FOLKTON TURNÉ 2015.

09-december, Gävle Konserthus

10-december, Västerås Konserthus

11-december, Norrköping, Flygeln

12-december, Grängesberg, Cassels

13-december, Stockholm, Scala

17-december, Örebro Konserthus

18-december, Karlstad, Sundstaaulan

19-december, Vara Konserthus

20-december, Göteborg Konserthus

Jul i folkton presenteras av Programbolaget, Monarch Music och MTA Production.

För ytterligare information, pressbilder eller intervjuer, kontakta Ronny Seimerson, Programbolaget:

mobil: 070 - 325 95 14, e-post: ronny@programbolaget.com

Programbolaget är ett event- och artistbolag

Med ett brett kontaktnät inom nöjesbranschen kombinerat med mångårig erfarenhet producerar och tillhandahåller vi scen- och konsertprogram inom olika genrer samt utvecklar programidéer. Programbolaget har funnits i mer än 60 år och vårt motto har alltid varit att skapa underhållning med hög kvalitet.

Vi erbjuder bland annat show- och konsertprogram, barn- och familjeunderhållning, dansband, trubadurer, partyband, ståupp-artister, Dj´s, pianister, föreläsare, konferencier med mera.

Programbolaget är ett dotterbolag till Riksorganisationen Folkets Hus och Parker och har kontor i Stockholm och Sundsvall.

Calle Nathanson är vd för Programbolaget.

Kontakt i Stockholm:

Besöksadress: Swedenborgsgatan 1