Jul i Folkton är äntligen tillbaka – turnépremiär 9 december

Report this content

Hyllade och älskade Jul i Folkton-gänget med Ale Möller, Lena Willemark, Esbjörn Hazelius, Roger Tallroth, Olle Linder och Lisa Rydberg åker ut på en efterlängtad julturné. Samma artister, som under sju tidigare jul-turnéer spelat sig igenom Sverige och rakt in i publikens hjärtan ger sig ut igen för att ge publiken en julkonsert som sätter glädje, tradition och gemenskap i första rummet.

På bilden från vänster: Olle Linder, Lisa Rydberg, Roger Tallroth, Esbjörn Hazelius, Ale Möller och Lena Willemark. Foto: Patrik C Österberg.

– Att få spela med dessa underbara musikanter för en publik som mitt i all julstress väljer att komma och lyssna på vår julkonsert, det är ett magiskt möte i midvintertid. Som om vi människor blir mer öppna och mottagliga. Och såklart är det underbart att jag också får vara i julstämning utan att stressa runt, säger Lena Willemark.

Jul i Folkton-fansen har tillfrågats på Facebook om deras favorit-önskelåtar inför konsertturnén. Responsen från fansen var stor, 10 000 personer visade intresse och låtförslagen strömmade in. De mest önskade låtarna är Vittskövlevisan och Stilla natt. De kommer framföras på turnén i Jul i Folkton-versioner.

JUL I FOLKTON TURNÉ 2015

09-december, Gävle Konserthus

10-december, Västerås Konserthus

11-december, Norrköping, Flygeln

12-december, Grängesberg, Cassels

13-december, Stockholm, Scala

17-december, Örebro Konserthus

18-december, Karlstad, Sundstaaulan

19-december, Vara Konserthus

20-december, Göteborg Konserthus

Jul i folkton presenteras av Programbolaget, Monarch Music och MTA Production.

För ytterligare information, pressbilder eller intervjuer, kontakta:

Ronny Seimerson, Programbolaget: mobil: 070 - 325 95 14, e-post: ronny@programbolaget.com

Programbolaget är ett event- och artistbolag

Med ett brett kontaktnät inom nöjesbranschen kombinerat med mångårig erfarenhet producerar och tillhandahåller vi scen- och konsertprogram inom olika genrer samt utvecklar programidéer. Programbolaget har funnits i mer än 60 år och vårt motto har alltid varit att skapa underhållning med hög kvalitet.

Vi erbjuder bland annat show- och konsertprogram, barn- och familjeunderhållning, dansband, trubadurer, partyband, ståupp-artister, Dj´s, pianister, föreläsare, konferencier med mera.

Programbolaget är ett dotterbolag till Riksorganisationen Folkets Hus och Parker och har kontor i Stockholm och Sundsvall. Calle Nathanson är vd för Programbolaget.

Taggar: