Folksam LO Pension redovisar ett starkt halvårsresultat

Efter första halvåret 2024 redovisar Folksam LO Pension en fortsatt stark finansiell ställning.  Totalavkastningen uppgick till 10,7 procent och de inbetalda premierna uppgick till 7 848 miljoner kronor.

-  Under årets första sex månader har Folksam LO Pension fortsatt leverera bra avkastning och ytterligare stärkt sin finansiella ställning vilket är glädjande. Att våra kunder ska få en så bra pension som möjligt efter ett långt yrkesliv är anledningen till att vi existerar och därför är det väldigt positivt att vår avkastning fortsätter att öka under perioden, säger Christoffer Jönsson, vd Folksam LO Pension.

Nyckeltal för Folksam LO Pension (motsvarande period föregående år inom parentes)
- Premieinbetalningarna ökade och uppgick till 7 848 (7 211) miljoner kronor
- Totalavkastningen uppgick till 10,7 (10,1) procent
- Fondförsäkringstillgångarna ökade och uppgick till 198 630 (170 561) miljoner kronor

Läs mer i bifogad delårsöversikt för perioden januari – juni 2024

För ytterligare information, kontakta Folksam LO Pensions pressavdelning:
E-post: press@folksam.se

Folksam LO Pension förvaltar tjänstepensionen för drygt en halv miljon kunder som har valt att pensionsspara i fonder. Folksam LO Pension är inriktat mot kollektivavtalade tjänstepensioner inom SAF-LO området och det kommunala området. Bolaget ägs till 51 procent av Folksam Liv och till 49 procent av LO:s Försäkringshandelsbolag, som i sin tur ägs av LO och dess medlemsförbund.