Jusek väljer Folksam för medlemmarnas sakförsäkringar

Report this content

Akademikerförbundet Jusek, med cirka 80 000 medlemmar, har efter en upphandling valt Folksam som ny försäkringsgivare för medlemmarnas sakförsäkringar.

Det innebär att jurister, ekonomer, systemvetare, personalvetare och samhällsvetare som är medlemmar i Jusek kommer att erbjudas sakförsäkringar från Folksam via Jusek.

– Att Jusek valt Folksam är mycket glädjande. Detta gruppförsäkringsavtal stärker
Folksams samarbete med Saco-förbunden och vår förhoppning är att fler förbund ska få upp ögonen för vad vi kan erbjuda, säger Stefan Holm, affärsområdeschef Partner hos Folksam.

– Pris och kvalitet har varit avgörande för oss i vårt val av Folksam, säger Per Henriksson, utvecklingschef på Jusek. Vi har utgått från medlemmarnas behov, inte minst är den nya studentförsäkringen viktig för oss. Studenterna är ofta i dag underförsäkrade.

Överenskommelsen gäller i 3 år från och med halvårsskiftet 2012 och omfattar bland annat hem- och villaförsäkring, hemförsäkring för studenter och försäkring för företagare.

För mer information kontakta:
Stefan Holm, affärsområdeschef Partner, telefon 0708-31 68 35
Per Henriksson, utvecklingschef Jusek, telefon 0706-65 29 30

Om Folksam
Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se

Om Jusek
Jusek är akademikerförbundet för jurister, ekonomer, systemvetare, personalvetare och samhällsvetare. Vi driver frågor som påverkar medlemmars utbildning, karriär, trygghet och villkor. Med cirka 80 000 medlemmar är vi ett av de största akademikerförbunden. Jusek är medlem i Saco och partipolitiskt obundet.

Taggar: