Fackförbundet ST återvänder till Folksamgruppen

Report this content

Fackförbundet ST har via upphandling valt Folksam som ny leverantör för medlemsförsäkringarna.  Det är såväl personrisk- som sakförsäkringar och obligatorisk inkomstförsäkring som de nu valt att lägga i Folksam.

– Jag är mycket stolt över att Fackförbundet ST har valt Folksam som samarbetspartner och leverantör för sina medlemmar. I Folksam har vi en lång tradition att erbjuda bra och konkurrenskraftiga försäkringslösningar för stora grupper och vårt samarbete med fackliga organisationer är själva hjärtat i Folksams affärsstrategi, säger Jens Henriksson, vd och koncernchef Folksamgruppen. Nu ska vi leva upp till det och förhoppningsvis överträffa medlemmarnas förväntningar på oss.

Fackförbundet ST har cirka 95 000 statligt anställda medlemmar. Förbundet lämnade Folksamgruppen med sina personriskförsäkringar i samband med att Förenade Liv införlivades i Folksam, men har i och med denna upphandling valt att återvända till Folksamgruppen.

Avtalet träder i kraft den 1 januari 2020.

För mer information:

Kajsa Moström, Presschef, 0708-31 64 07