Falsterbo Horse Show: John Madden talar på Folksams seminarium

Folksam har äran att få välkomna John Madden, en av världen främsta hopptränare, till sitt seminarium under Falsterbo Horse Show.  Amerikanske John Madden är medlem i FEI:s hoppkommitté och är en av världens främsta tränare och gift med flerfaldiga OS-medaljören Beezie. John Madden kommer att berätta om hur USA med två raka OS-guld skapar toppryttare, skillnader och likheter mellan Europa och USA, hur de amerikanska ryttarna och hästarna tränas och hur deras system ser ut.

Tid: Måndag 5 juli kl. 18:30
Plats: VIP-tältet vid stora hoppbanan

Folksam är en av de stora sponsorerna av Falsterbo Horse Show genom Folksam Scandinavian Open i dressyr och hoppning, där Sveriges främsta 5- och 6-åriga hästar gör upp. För femte året i rad bjuder Folksam in till seminarium under Falsterbo Horse Show. Det är också första gången som John Madden håller ett föredrag på svensk mark.

– Vi är mycket stolta och glada över att vi lyckats få en av världens främsta tränare till vårt traditionella seminarium. Besökarna kommer att få en unik inblick i hur internationell hoppsport fungerar. Vi hoppas att det kan ge ryttare, hästägare och tränare som är samlade i Falsterbo ny inspiration och kunskap, säger Ann Andersson, marknadsansvarig häst hos Folksam.

John Madden är gift med Beezie, som kommer att rida i det amerikanska laget i Falsterbo. Han är hennes tränare, coach och affärspartner. Tillsammans driver de John Madden Sales, hon rider och undervisar, han tränar, äger hästar och driver rörelsen.

John Madden är USA:s ledamot i internationella förbundets hoppkommitté. USA har två raka lagguld från de två senaste Olympiska Spelen, Peking och Aten. Sedan Barcelona 1992 har USA tagit hem sex OS-medaljer, två guld, två silver och två brons. Det amerikanska hopplaget har ett VM-silver i lag att försvara när World Equestrian Games avgörs på hemmaplan i Kentucky i augusti.

Alla är välkomna och seminariet är gratis. Folksam bjuder på snacks och kall dryck.

Ann Andersson, marknadsansvarig häst Folksam, telefon: 0708-31 64 81
Tessie Sjöstedt, redaktör Hästfolk.se, telefon 0734-44 44 50

Folksam är ett ömsesidigt försäkringsbolag som erbjuder försäkringar, sparande- och lånemöjligheter för alla behov. Varannan svensk, vartannat hem, var femte bil och nittio procent av alla som idrottar är försäkrade genom Folksam. Folksam arbetar aktivt med trafiksäkerhet, extern bolagsstyrning och miljö för att bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle och trygghet för individen. Läs mer på
www.folksam.se