Folksam delar ut Katarinahissenpriset 2010

Välkommen till Folksam Fastigheters prisutdelning av Katarinahissenpriset onsdagen den 8 december 2010. Före prisutdelningen hålls en paneldebatt om vad det är som gör en stad älskvärd av dess invånare samt vilken betydelse ansvarstagande och hållbarhet har i sammanhanget. Utgångspunkt för diskussionen är resultatet från en ny undersökning från Folksam Fastigheter om stockholmarnas inställning till sin stad.

Katarinahissenpriset delas årligen ut till ett socialt, etiskt och miljömässigt ansvarstagande Stockholmsrelaterat projekt. Bland tidigare vinnare återfinns Lugna Gatan, Söderandan och Håll Sverige Rent. Grunden för prissumman är december månads intäkter från Katarinahissen.

Följande personer deltar vid prisutdelningen av Katarinahissenpriset:
Anders Sundström, vd Folksam
Torbjörn Wiberg, fastighetsdirektör Folksam Fastigheter
Regina Kevius, stadsbyggnadsborggarråd Stockholms Stad
Jenny Lindroth, verksamhetsansvarig Situation Stockholm
Carina Lundberg Markow, chef ansvarsfullt ägande, Folksam
Göran Cars, professor, samhällsplanering och miljö KTH
Moderator är Alexandra Pascalidou

Tid:  Onsdag den 8 december, klockan 08-09.30. Frukost serveras från kl. 07.30.
Plats:  Hörsalen, Folksams huvudkontor, Bohusgatan 14, Stockholm (Skanstull).

Vänligen föranmäl närvaro vid seminariet till: andreas.jerat@folksam.se

Andreas Jerat, presschef Folksam, telefon 08-772 62 12, 0708-31 58 01

Folksam Fastigheter - en del av Folksam
Folksam arbetar för att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Våra fastigheter utgör en betydande del av kundernas sparkapital. Vi på Folksam Fastigheter erbjuder hyresbostäder och kommersiella lokaler. Vid årsskiftet 2010/2011 samlar vi Gyllenforsens fastighetsverksamhet i Folksam Fastigheter och i samband med detta slutar vi kommunicera Gyllenforsen som varumärke.